Florentina Loredana Dalian

vineri, 22 iulie 2011

Marie-Magdalenă

Să mă ierţi pe mine
în numele întregii omeniri
Marie-Magdalenă
cea Sfântă şi „întocmai cu Apostolii”
care va să zică ce ţi-a lipsit
încât să nu fii socotită
în rând cu ei ci
doar asemenea lor

eu ştiu
eu ştiu că te faci vinovată
de a-ţi fi lipsit prea multe -
trădarea lui Iuda
lepădarea lui Petru
prigonirea de creştini a lui Pavel
îndoiala lui Toma -
vinovată eşti Magdalenă
tu nici n-ai trădat
nici te-ai lepădat
nici pe creştini n-ai prigonit
nici nu te-ai îndoit
tu doar
ai iubit
- până şi Sfinţii se fac vinovaţi de iubire -
şi ai crezut mereu
tocmai fiindcă iubirea nu ţi-a căzut nicio clipă
cum nicio clipă nu
te-ai lăsat copleşită speriată încercată
de slăbiciuni omeneşti

de-aceea te rog pe tine
vestitoarea mântuirii noastre
mă iartă pe mine
în numele întregii omeniri
că-n loc să te cinstim cum se cuvine
te-am aşezat într-o zi oarecare din calendar
de parcă Vestea ce ne-ai dat
ar fi fost una oarecare
amestecându-se indecent
printre ştirile de la ora cinci
de parcă iubirea ta n-a existat
de vreme ce n-a fost
ţipată
în gura mare
de parcă credinţa ta
fără nimic spectaculos
- nicio întoarcere nicio convertire -
s-ar putea compara cu a noastră
a puţin-credincioşilor
care nici pe Domnul nostru
până pe Cruce nu L-am însoţit
şi dincolo de ea
nici Maicii Sale sprijin
lacrimilor nu i-am fost
nici Îngerii cu plânsul nostru
nu i-am înduplecat
nici Domnul nouă mai-nainte
ni s-a arătat
şi Învierea
abia de-o mai vestim
cu sfială…

iartă-mă pe mine
iubită Magdalenă vinovată
de iubire
şi-ajută-mi mie păcătoasa
asemenea ţie vinovată să fiu
de a-L fi iubit
prea mult…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu