Florentina Loredana Dalian

duminică, 7 octombrie 2012

Ziua Mondială a Educaţiei, 2012


Întâlnire cu elevii la Centrul Cultural UNESCO „Ionel Perlea” din Slobozia



În fiecare an, la data de 5 octombrie, se sărbătoreşte Ziua Mondială a Educaţiei. Anul acesta, Ministerul de resort a decis să nu se ţină cursuri, însă elevii şi profesorii să participe la diferite activităţi cultural-educative. Unii au înţeles din aceasta că trebuie să facă matematică, apoi să dea drumul elevilor acasă (nu dăm nume, dar nici nu ne bucurăm). Din fericire, au existat şi şcoli care au ales să-şi implice elevii în alte acţiuni decât cele obişnuite la clasă. Una dintre acestea a fost întâlnirea pe care am avut-o cu elevii Liceului Pedagogic „Matei Basarab” şi câteva eleve ale Colegiului Naţional „Mihai Vizeazul” (de la clasa doamnei profesor de română-latină Loredana Stan), ambele din Slobozia. Întâlnirea s-a desfăşurat la Centrul Cultural „Ionel Perlea”, într-o ambianţă plăcută, în paralel cu o altă manifestare, din cadrul „Salonului Anual de Carte”.  

Am primit invitaţia de la doamna profesoară Mariana Tărăcilă şi am acceptat să-i dau curs, întrucât aceste întâlniri cu tinerii sunt una dintre marile mele bucurii. Sala se umpluse „ochi”, s-a stat chiar şi în picioare, iar elevii au fost însoţiţi şi de alţi profesori de la Liceul Pedagogic: Anca Barbu (psihologie), Emil Bărăgan (filosofie) şi Tudor Tohăneanu (geografie). M-am bucurat să constat că elevii au fost extrem de atenţi şi cuminţei. Nu ştiu dacă erau şi interesaţi de cele petrecute acolo, dar cel puţin mie aşa mi-au părut. Nu mai bârfiţi tânăra generaţie! Ca om care umblă prin multe locuri (centre culturale, localuri, şcoli, biserici, fabrici şi uzine, drumuri şi poduri), afirm cu mâna pe inimă că tinerii noştri dau dovadă de mult bun simţ, iar dacă ţara asta mai are o şansă de salvare, de la ei ne vine! Şi atunci când nu ne convine ceva, să ne întrebăm în primul rând unde am greşit noi faţă de ei.
Şi un drăgălaş spectator mic, cuminte şi atent, chiar dacă nu prea
înţelegea de-a ce se joacă oamenii mari

Am prezentat pe scurt revista „Helis”, unul dintre elevi mi-a făcut chiar surpriza plăcută de a şti de unde vine numele acesteia, am vorbit puţin despre Asociaţie şi scriitorii ialomiţeni. Şi pentru că n-am vrut să-i plictisesc pe copii cu „poveşti”, i-am lăsat pe ei să-şi prezinte surpriza pe care mi-o pregătiseră, îndrumaţi de doamna Tărăcilă. Elevele clasei a XI-a B, Lic. Pedagogic, filologie (Andreea Leica, Cristina Petre, Daniela Aron, Alexandra Dumbravu şi Alexandra Matei) au citit fragmente din cărţile mele, ceea ce a pus pe fugă o parte dintre colegii acestora (Glumesc. După aproximativ o oră, unii dintre ei au plecat, urmând să participe la alte activităţi). Au rămas câteva fete, interesate de literatură, cu care am avut un dialog foarte interesant. Chiar m-a uimit maturitatea întrebărilor pe care mi le-au pus. La final, am oferit reviste, cărţi şi am schimbat impresii. Elevele Colegiului Naţional m-au invitat la Cercul lor de lectură, invitaţie pe care am acceptat-o bucuroasă.


Dacă măcar un gând, o vorbă, o frază a mişcat sufletele lor frumoase, consider că mi-am făcut datoria anul acesta pentru ziua educaţiei. Îi felicit pe elevi, pe dascălii lor, pe părinţi şi le adresez urarea: La mulţi ani şi la cât mai multă educaţie! Nici nu strică, nici nu doare. Dimpotrivă!

Florentina Loredana DALIAN
Slobozia, 06 octombrie  2012


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu