Florentina Loredana Dalian

vineri, 11 ianuarie 2013

M-oi returna, iubite, back

Replică la poezia lui Florian Abel „Returnează-te, iubito, înapoi”

Din categoria MANELE SOFISTICATE

În revista "Helis" din noiembrie 2012 (mai exact în suplimentul acesteia: Oaia Literară), Florian Abel a publicat o parodie cu titlul "Returnează-te, iubito, înapoi", în categoria "Manele sofisticate", care m-a incitat la o replică. 
Iată, mai jos, poezia lui Florian: 

Returnează-te, iubito, înapoi

Io te-am iubit, iubito, cum nici n-ai sesizat
Când dragostea din mine mi s-a elaborat
Şi-ai dispărut bilingvă iar io privesc apoi
Doar poza dân mobilul dă mii dă euroi.

În cordu-mi congruent tu ai făcut o rană
Ca într-o inumană penurie umană
Şi mă exorcizează o falie în piept
Dă aştepatarea ta în care sînt absent.

Tu m-ai iubit fluido tangenţial dă tot
Şi-mi pare că te doare adiacent în cot.
Mă disipez dă tine inoculându-ţi drama
Să zaci în solitudini, dă nu, să moară mama.

Că foarte retardabil io te iubeam dă mult
Şi-acu mă laşi mirific cu sufletu incult
Şi-am nişte sentimente aşa diazepame
Că-mi vine mitologic să-mi tai vena cu lame.

Iubirea pentru tine era aşa dă mare
Că toţi duşmanii mei stătea în suspendare
Şi-şi exprima incestu sublim în probitate
Că tu dădeai dovadă dă unicalitate.

Şi fumuseţea ta e-aşa dă deltaplană
Dă eludezi bărbaţii ca florili în cană
Iar când priveşti cu ochii tăi monoparentali
Duşmanii mei devine nişte extraverali.

Tu eşti cea mai morgană şi cea mai sexy sfântă
Ce mă iubea ilogic şi-apoi manele-mi cântă
Şi îmi spunea că viaţa e mai lubrifiantă
Cu-o mare duioşie foarte terifiantă.

Şi nu-mi păsa că-n valuri mă ataca duşmanii
Că-n mastercard la mine da valma curge banii
Şi io când cânt manele le dau clasă la toţi
Că-mi cumpără sidiu o groază dă netoţi.

Da dac-o fi vrodată să mi te returnezi
Dă dragostea mea tare o să-ţi aduc dovezi
Şi-o să-ţi ofer planeta cu toate dă pă ea,
Dă nu, să nu am parte dă epiderma mea!                                Florian Abel


... Şi replica mea: 

M-oi returna, iubite, back
  

M-oi returna, iubite, cu cordul sfărâmat
De-al tău fior poetic de manelist ratat;
Cu viaţa dispersată ca fluturii la bec,
M-oi returna, iubite, şi m-oi întoarce back.

Eu te-am iubit, baştane, adânc, comprehensiv,
Chiar dacă eşti un fante, cam negru şi naiv.
Mi-ai perforat o rană de-a dreptu-n miocard;
Tot tu te vaiţi acuma, odraslă de bastard!

Oftam axiomatic şi foarte belicos,
Că de al meu amore te doare fix în dos.
Dar uite, sunt miloasă, suspin retroactiv,
Chiar dacă pe la gioale să-ţi dau aveam motiv.

Te juri pe epidermă, mă doare-n cotangentă
Dă epiderma ta vopsită, indecentă.
Nu vreau planeta-ntreagă cu toate dă pă ea,
Ce sunt eu, vreo creolă lucrând pe la şosea?

De vrei să mă recapeţi, binoamă şi fidelă,
Te lasă de manele şi treci la manivelă!
Îngroaşă mastercardu’ anemic şi pervers!
Nu-mi dezirez planeta, ci-ntregul Univers!

Aşa iubite, dară, cum oaia la berbec,
M-oi returna la tine şi m-oi întoarce back.


Florentina Loredana DALIAN

Slobozia, 02 decembrie 2012


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu