Florentina Loredana Dalian

vineri, 23 august 2013

Drumul desculţ - Lucian Mănăilescu


Mai păstrez în memorie sandalele
mele făcute de unchiul Ion
din curelele unui ham vechi,
bietele sandale pe care mama
le lustruise până la fericire.
Într-o zi, când ea spăla rufe şi nori,
aplecată în oglinda iazului morii,
eu, mânz sălbatic, neînvăţat
cu hamul ce-mi împiedicase
picioarele, le-am scos pe rând
şi le-am aruncat în şuvoiul
repede al apei.
Ca nişte peşti morţi, cu burţile în sus,
pluteau încălţările pe apa sâmbetei
până nu le-am mai văzut
şi mama a început să plângă…
Acum nimeni nu mai spală rufele
norilor, iazul a obosit şi
s-a scurs sub pământ, mâinile
mamei mângâie coama vântului
şi copilul desculţ trece
îngânându-şi amintirile prin
praful drumului de demult.

Poetul Lucian Mănăilescu (Buzău) este redactorul şef al revistei "Fereastra" care apare la Mizil, cu o frecvenţă lunară, revistă ce poate fi accesată şi on-line la adresa: Revista "Fereastra". Împreună cu primarul Mizilului, domnul Emil Proşcan, om de cultură şi scriitor, totodată, susţinătorul financiar al revistei, Lucian Mănăilescu organizează, sub egida Asociaţiei culturale omonime, festivalul anual de literatură "Agatha Grigorescu Bacovia".  
Poezia de mai sus am citit-o în "Fereastra" din iulie şi mi-a plăcut mult. Mulţumiri, domnule Lucian!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu