Florentina Loredana Dalian

miercuri, 9 iulie 2014

Cât trăiesc fluturii


Gânduri dulci-amărui


R  mi-a spus că şi-a făcut o prietenă în tabără. O fată din Urziceni.
-        -  Şi vă mai vedeţi?
-         - Poate. Dacă mai mergem în tabără...
Dacă... Încerc să ghicesc ce-i în sufletul lui şi mă întreb dacă băieţii suportă mai uşor astfel de momente. Cred că da, cel puţin aparent.
Eram tot cam de vârsta lui, treceam a şaptea, când, tot în tabăra de la Amara (pe atunci Forum pionieresc), m-am îndrăgostit de M.L., cu un an mai mare. Evident, nu m-am manifestat în niciun fel să-i dau de înţeles. Părea idolul multor fete, iar eu nu suportam să fac parte din gloată. Cred că asta se cheamă mândrie, nu? În plus, eram destul de timidă. Unele lucruri nu se schimbă niciodată. Pentru că nu obişnuiam să mă destăinui, am scris ceva într-un carneţel. Eram în autocar, credeam că nu vede nimeni, dar una dintre doamne, tinerică, mi-a citit peste umăr. Mi-a spus atunci nişte vorbe, îmi pare rău că nu le-am reţinut, dar în ele se ghiceau înţelegerea şi compasiunea. Eu n-am ştiut ce să-i spun lui R, cu toată înţelegerea şi compasiunea.  Uneori, am sentimentul că n-am învăţat nimic din viaţă.
Când am plecat din tabăra aceea, s-a prăvălit cerul peste mine. Şi prăvălit a rămas multă vreme. Mă văd şi acum privind în gol peste câmpie în direcţia Urziceniului, de parcă de acolo ar fi venit salvarea. Nu l-am revăzut niciodată. Şi, probabil, şi dacă l-aş fi revăzut, n-ar mai fi fost la fel. Poate că nu m-ar mai fi impresionat prin nimic.
         Există momente în viaţă care nu au o existenţă mai mare decât a fluturilor. Două, trei, cinci săptămâni, poate un an. Şi totuşi, există senzaţii pe care le trăieşti permanent: în alt context, la altă vârstă, cu altcineva. Iubirea suportă, de-a lungul vieţii,  acelaşi proces de transformare ca şi cel al fluturilor. La vârsta copilăriei/ adolescenţei, e în stadiu de crisalidă, până ce, la vârsta maturităţii, prinde aripi şi îşi ia zborul. Spre cel care va fi să fie sau va fi să nu fie...


Slobozia, 09 iulie 2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu