Florentina Loredana Dalian

marți, 9 februarie 2016

Degeaba



Uneori e degeaba
degeaba onoare, idealuri, conduită înaltă
nu ştiu cum fac ăi murdari, plini de pete pe dinăuntru
de-ajug tot deasupra;
ne-am interzis martirii
le-am smuls portretele de pe pereţi,
numele din cărţi
o, de-am putea să le smulgem şi din amintire!
I-am dat la rebuturi pe Gafencu, Gyr, Vulcănescu
şi-am cocoţat toţi găunoşii pe tarabe;
bibliotecile naţionale expun „operele” hoţilor şi criminalilor în masă, ucigaşilor de neam şi de patrie
cu siguranţă se vor găsi tâmpiţi care să se zgâiască la ele,
poate chiar să le cumpere,
alţii care s-aplaude, dintr-un reflex condiţionat de supravieţuire;
şi-n timpul acesta eroii ne stau sub preş, pe sub paturi,
pe unde ne-a dus mintea aia lipsă să-i înghesuim,
aşteaptă smeriţi curăţenia de Paşti
şi pe Tine, Doamne, să Te mai răstigneşti o dată
şi încă o dată
pentru ceata de nesăbuiţi…
  
Slobozia, 09 februarie 2016

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu