Florentina Loredana Dalian

duminică, 15 mai 2016

Jurnal pe portativ

Slobozia, 12-15 mai 2016, concertul coralelor și festivalul de lieduri „Ionel Perlea”





De joi până duminică, m-am risipit pe portativ, curat răsfăț muzical.

Joi, 12 mai 2016, la Catedrala din Slobozia, a avut loc concertul de Paști „Veniți să luați lumină”, oferit de Episcopia Sloboziei și Călărașilor. În prezența Presfințitului Episcop Vincențiu, au concertat, pentru un public numeros, toate coralele eparhiei, inclusiv cea a Protopopiatului Fetești, revenită „în peisaj” după niște ani de absență. Repertoriul abordat, bineînțeles, la temă, a fost oferit cu multă dăruire de membrii formațiilor corale, în majoritate preoți, teologi și elevi seminariști. 



Vineri-duminică, 13-15 mai, la Centrul Cultural „Ionel Perlea” - festivalul-concurs purtând numele ilustrului muzician, festival aflat la a douăzecișicincea ediție. M-am bucurat, ca și în anii precedenți, de un regal de lieduri (miniaturi muzicale cu acompaniament de pian), susținut atât de concurenți, cât și de soliști cu renume, în recitalurile oferite: mezzo-soprana Claudia Codreanu (câștigătoarea primei ediții), soprana Sorina Munteanu, solistă a Operei Române din București, mezzo-soprana Ana Rusu, duetul Bianca Manoleanu (soprană) - Heliana Drăguşin (mezzo-soprană). Detaliile privind câștigătorii, juriul, repertoriul abordat etc., se află pe pagina de facebook a Centrului Cultural sau a doamnei director Doina Roșca, cea care, de ani buni, se străduiește să mențină această splendidă manifestare artistică la cote ridicate.
Preferințele mele au fost: marele premiu - George Ionuț Godja și premiul II - Alin Buruiană ( o voce destul de rară, de contra-tenor). Dar sigur că toţi au fost încântători. Am și o întristare, că nu înțeleg de ce concitadinii noștri, în speță cei la care te-ai aștepta, nu sunt prezenți la un astfel de eveniment unic în oraș. Anul trecut, de exemplu, unul dintre recitaluri a fost susținut de baritonul cu renume mondial George-Emil Crăsnaru care a prezentat un regal de zile mari. Altfel, ca să-l asculți cântând, ar trebui să străbați drumul până în Germania, să plătești un bilet la Oper der Stadt Bonn sau Staatstheater Wiesbaden. Dar, asta e... Nu-i problema mea de ce slobozenii nu vin. Arta nu-i fotbal, așadar nu adună mase. Problema mea e că, atunci când mă bucur, parcă aș vrea să mă bucur și împreună cu alții. Oricum, mi-a mers la suflet. Ca să se știe! :) 


George Ionuț Godja


Sorina Munteanu

Alin Buruiană 

Tenorul Ionel Voineag

Muzica ce-și trimitea notele în eter până la suflet mi-a sugerat o definiție: compozitorul e poetul care și-a pierdut cuvintele, pictorul care și-a pierdut culorile, omul care și-a uitat rugăciunea... Le-a regăsit compunându-și muzica. Ni le transmite și nouă, peste timp, prin intermediul celor care, cu talent și efort, muncă și dăruire, traduc semnele acelea imposibile (imposibile pentru mine, care descifrez mai ușor formule chimice) în aripi de Îngeri. 

Doina Roşca împreună cu doamna Aurelia (nepoata compozitorului Ionel Perlea)





Slobozia, 15 mai 2016

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu